Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
(2019)
Модуль «Задоволеність роботою суду його клієнтами»
ОПИТУВАННЯ УЧАСНИКІВ СУДОВИХ ПРОВАДЖЕНЬ ЗА ДОПОМОГОЮ КАРТОК ГРОМАДЯНСЬКОГО ЗВІТУВАННЯ (КГЗ)
Період виконання дослідження:
Фактичний термін виконання дослідження з 14.01.2019 до 31.01.2019
Звітний період:
Оскільки, оцінка за модулем «Задоволеність роботою суду його клієнтами» фактично базується на опитуваннях, звітним періодом є рік виконання дослідження: 2018
Виконавці дослідження:
Буснюк Аліна Олександрівна – заступник керівника апарату Турійського районного суду Волинської області.
Організація дослідження та формування вибірки:
Дослідження проводилося методом анонімного анкетування, безпосередньо в приміщенні суду. Консультант з анкетування проводив опитування відвідувачів суду, які перебували в приміщенні або збирались покинути його межі, протягом 14 приймальних днів. Результати опитування заносилися до анкет та опрацьовані за принципами встановленими рамковою системою оцінювання роботи суду в Україні «Система оцінювання роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» (СОРС).
Кількість респондентів |
50 |
Розподіл за віковими характеристиками |
18-25 років - 10% 26-39 років – 62% 40-59 років – 28% |
Розподіл за статтю |
Чоловіки- 54% Жінки – 46% |
Географічний розподіл |
В населеному пункті, де знаходиться суд – 24%; В іншому населеному пункті -76% |
Розподіл за матеріальними статками |
Бідний - 10% Нижче середнього статку – 32% Середнього статку - 58% Заможний – 0% Багатий - 0% |
Рівень освіти |
Середня та неповна середня - 50%, Базова вища - 20%, Повна вища - 30%, Інша - 0% |
Розподіл за роллю в судовому процесі (позивач, свідок, потерпілий і т.д.) |
Представляє особисто себе (позивач, відповідач,свідок, потерпілий) - 52% Іншу особу (адвокат, юрист) - 10%, Інше-38% |
Розподіл за судовим процесом |
Цивільний процес – 46% Кримінальний процес – 28% Адміністративний процес – 6% Господарський процес – 0% Справа про адміністративне правопорушення- 20% |
Розподіл за стадією розгляду справи |
Розгляд справи ще не розпочато - 16% Справа перебуває в процесі розгляду - 62% Розгляд справи завершено (винесено рішення) - 20% Інше - 2% |
Таблиці результатів
Таблиця 4.1. Загальна оцінка якості роботи суду за 5-бальною шкалою.
№ |
Респондент за характеристикою |
Кількість респондентів |
1 (дуже погано) |
2 |
3 |
4 |
5 |
Не відповіли |
Середня інтегральна оцінка |
1 |
ВСЬОГО |
50 |
0 |
0 |
1 |
4 |
44 |
1 |
4,88 |
Таблиця 4.2. Доступність суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Чи легко респондентам було знайти будівлю суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,66 |
2 |
Чи зручно респондентам діставатися до будівлі суду громадським транспортом? (Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне запитання) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,55 |
3 |
Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3,85 |
4 |
Чи зазнавали респонденти певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони? |
Відсоток «Так», «Ні» |
Ні – 100% |
5 |
Чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,52 |
6 |
Чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном?
|
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,89 |
7 |
Чи дозволяв графік роботи канцелярії суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок та ін.)? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,81 |
8 |
Чи могли б респонденти дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
3,90 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,45 |
Таблиця 4.3. Зручність та комфортність перебування в суді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,92 |
2 |
Вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,98 |
3 |
Чистота та прибраність приміщень |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
4 |
Достатність освітлення |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,96 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,97 |
Таблиця 4.4. Повнота та ясність інформації. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Зручність розташування інформаційних стендів та дошок об’яв |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
2 |
Задоволеність наявністю інформації щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
3 |
Задоволеність наявністю інформації щодо правил допуску в суд та перебування в ньому |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
4 |
Задоволеність наявністю інформації щодо справ, що призначені до розгляду |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,98 |
5 |
Задоволеність наявністю інформації щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
6 |
Задоволеність наявністю інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,98 |
7 |
Відсоток учасників проваджень, що користувалися сторінкою суду в мережі Інтернеет ? |
відсоток |
22% |
8 |
Чи знайшли учасники проваджень на сторінці суду потрібну інформацію? |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,8 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,95 |
Таблиця 4.5. Сприйняття роботи працівників апарату суду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Старанність працівників апарату суду та відсутність помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,98 |
2 |
Виявлення працівниками апарату суду доброзичливості, поваги, бажання допомогти |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
3 |
Виявлення працівниками апарату суду однакового ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
4 |
Виявлення працівниками апарату суду професіоналізму, знання своєї справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
4,99 |
Таблиця 4.6. Дотримання термінів судового розгляду. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Вчасний (відповідно до графіку) початок останнього засідання по справі |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,9 |
2 |
Врахування побажання учасника судового провадження при призначенні дня та часу засідання |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,71 |
3 |
Вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,9 |
4 |
Обґрунтованість затримки/ перенесення слухань у розгляді справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
4,88 |
Таблиця 4.7. Сприйняття роботи судді. Інтегральні показники за картками громадянського звітування.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску , якщо такий був) |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
4,9 |
2 |
Коректність, доброзичливість, ввічливість |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
3 |
Належна підготовка до справи та знання справи |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
4 |
Надання можливостей сторонам обгрунтовувати свою позицію |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
5 |
Дотримання процедури розгляду |
Від 1 (цілком ні) до 5 (цілком так) |
5 |
|
ЗАГАЛЬНИЙ ІНДЕКС |
|
4,98 |
Таблиця 4.8. Судове рішення. Відносні, кількісні та інтегральні показники за картками громадянського звітування тих респондентів, чиї справи вже завершено.
№ |
Показник |
Одиниця виміру |
Значення |
1 |
Кількість респондентів, чиї справи вже завершено |
Число |
11 |
2 |
Рішення на користь респондента |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Так- 72,7% / Ні - 27,3% |
3 |
Наміри респондента оскаржувати рішення |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Ні - 100% |
4 |
Отримання респондентами тексту рішення по справі |
Відсотки «Так» / «Ні» |
Так – 81,8% / Ні – 18,2 % |
5 |
Середня кількість судових засідань, що відбулися по справах тих респондентів, чиї справи вже завершено |
Число |
2 |
6 |
Середня кількість судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду |
Число |
0 |
7 |
Середня кількість візитів до суду, що не були пов’язані з судовими засіданнями |
Число |
0 |
Таблиця 4.9. Порівняння інтегральних показників карток громадянського звітування в часі.
Ця таблиця рекомендована, якщо в суді неодноразово проводилися опитування громадян
Вимір якості |
Попередні дані |
Поточні дані |
Зміни |
Доступність суду |
4,60 |
4,45 |
-0,15 |
Зручність та комфортність перебування у суді |
4,73 |
4,97 |
0,24 |
Повнота та ясність інформації |
4,59 |
4,95 |
0,36 |
Дотримання термінів судового розгляду |
4,51 |
4,88 |
0,37 |
Якість роботи працівників апарату суду |
4,83
|
4,99 |
0,16 |
Якість роботи судді |
4,88 |
4,98 |
0,1 |
Висновки:
Встановлені результати опитування надали можливість побачити ставлення осіб, які беруть участь у судочинстві, до організації роботи суду, виявити недоліки в організації роботи суду та спланувати заходи щодо покращення роботи. Результативним є момент анонімності опитування, під час якого особа може більш відкрито висловити своє відношення та думку про роботу, як суду так і його працівників, суддів.
Таким чином, в Турійському районному суді Волинської області майже всі виміри якості на високому рівні. Працівники суду належним чином ставляться до поставлених завдань. Проявили себе ввічливими та комунікабельними людьми. Найгірше в суді забезпечується доступність до суду, а саме: біля будівлі суду недостатньо місць для паркування автомобілів, до будівлі суду важко діставатися громадським транспортом, лише 44 % респондентів можуть дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності.
Рекомендації:
Запровадити можливість відвідувачам суду заповнити анкету в будь-який час, не лише під час проведення чергового оцінювання роботи суду, встановивши стенди з відповідною інформацією, бланки анкет та скриньки для їх збору в місцях очікування, в приміщенні суду.
Сприйняття пересічними громадянами якості роботи суду є емоційним і залежить від результату розгляду справи, тому в майбутньому доцільно долучати до опитування професійних учасників процесу.
Передбачити місця для паркування автотранспорту біля приміщення суду.